Vejviser

Udflugter og ture

Busrejse til Solskinsøen, Bornholm

Den 10/9 til 14/9 2017

Vi bor på Hotel Friheden i Sandkås, et luksushotel med indendørs swimmingpool. Fra restauranten og den store terrasse er der smuk udsigt over Østersøen. Værelser med bad/toilet, telefon & radio/tv og balkon eller terrasse. En lokal guide følger os to af dagene på spændende udflugter.

Når alle er samlet i bussen, går turen på tværs af Sjælland og via Øresundsbroen til Ystad i Sverige, hvorfra vi skal sejle til Rønne. Fra Rønne direkte til Sandkås for indkvartering og en dejlig middag.

Udflugter:
Under opholdet kommer vi på forskellige udflugter, så vi får set hele øen. Vi skal opleve Allinge, granitbruddet og Hammershus Slotsruin. Det lille fiskerleje Vang og Rønne, hvor der bliver lejlighed til at handle, købe frokost og besøge en keramikbutik. Vi ser aktive granitbrud, Rytterknægten og Østerlars rundkirke, den største og flotteste af Bornholms 4 rundkirker. Helligdomsklipperne, et glaspusteri og dejlige Gudhjem skal vi også besøge. Ophold i Svaneke med bolsjekogeriet når vi også, og kommer gennem Neksø og forbi Balka Strand til Dueoddes brede sandstrand på den sydlige spids. Besøg ved et chokoladeri. Gennem Åkirkeby tilbage til Sandkås til aftensmad og hygge på terrassen. Her får vi vin/øl til maden.

Husk pas.

Vi mødes ved Aldi kl. 11.00

Biltur i egne biler:

Højby Seniorforenings biltur starter hver søndag kl. 13,00 fra parkeringspladsen ved Aldi. Svagt gående kan fremover bestille afhentning. På tlf. 24 66 06 22