Vejviser

fra den 26. til den 31. august 2018

Vinbyen Altenahr

Populær rejse til Tysklands rødvinsparadis

Som en biflod til Rhinen strømmer Ahrfloden igennem Tysklands fantastiske Eifelbjerge, hvor vinbyen Altenahr knejser blandt gamle borge og fæstninger. Tag på en særlig rejse med NILLES og oplev Altenahrs vinhøst, grillfester og ikke mindst de traditionsrige vinfester med optog, musik og flotte dragter. Dagene går med spændende udflugter i NILLES’ egen bus gennem de smukke vinlandskaber, hvor Ahrfloden, Moselfloden og Rhinen mødes - når altså ikke vi prøver den historiske jernbane, Vulkan Ekspressen, besøger Tysklands ældste benediktinerkloster eller sammen med vores danske rejseleder udforsker enten Bonn, Trier eller Köln, der er tre af regionens charmerende, gamle byer.

I Altenahr bor vi på Hotel Zur Post, www.hotelzur-post.de, med halvpension. Der er frokost på ud-og hjemturen i Neumünster.

Tilmelding direkte til ”Nilles Rejser” tlf. 70216022, efter ”først til mølle” princippet.

Husk pas.
Vi mødes ved Aldi kl. 7.30
Prisen: kr. 3.495,00 enkelt vær. + kr. 400,00

Biltur i egne biler:

Bilture: Køres hver søndag kl. 13.00. for at få nogle billige oplevelser, og mest af alt, hyggeligt samvær, mens vi nyder vores medbragte kaffe. Om vinteren prøver vi at finde plads inden døre.

Vi vil prøve at udvide med ture også aftenture. f.eks. et foredrag eller en koncert, og anden underholdning. Tit vil det ske, med SMS dagen før, eller få dage før. For at der ikke skal blive alt for mange beskeder, bør vi oprette forskellige interessegrupper efter ønske.

Vi vil også arrangere afhentning af dårlig gående

Det er vigtigt at vi alle samarbejder aktivt.

Lad mig høre fra jer! På SMS - e-mail. Sv Aage 2466 0610.